Oktatási módszertanunk

Lexikális ismeretátadás helyett alkotni tanítunk!

Ismerd meg a kooperatív projektalapú, adaptív, molekuláris oktatási módszerünket!

Miért egyedülálló a képzésünk?

Nézzünk egy példát!

Az orvostechnikai eszközök tanúsításával foglalkozó szakemberek tanfolyamánál maradva: egy helyszíni auditornak az lesz a fő feladata, hogy az ilyen eszközöket gyártó cégnél elvégezze a gyártó minőségirányítási rendszerére vonatkozó auditokat – így többek között interjúkat készítsen az ott dolgozó munkavállalókkal, ellenőrizze a folyamatokat, és összegyűjtse mindazon információt, amely alapján el tudja dönteni, hogy a gyártott eszközök megfelelnek-e a hatályos előírásoknak. Ha erre a feladatra akarjuk felkészíteni a képzésünk résztvevőit, rendkívül sokrétű tudást kell átadnunk: szükséges lesz az orvostechnikai eszközök ismerete a rájuk vonatkozó előírásokkal együtt, de a tanúsítási tevékenységgel kapcsolatos szabályozást és a megfelelőségértékelési eljárásokat is ismernie kell. Tudnia kell azt is, milyen dokumentumokat hogyan kell elkészíteni; nem beszélve azokról a kommunikációs technikákról, amelyeket az audit során alkalmaznia kell. 
Milyen lenne a hagyományos oktatási módszer?

A magyar közoktatásra és a felsőoktatásra, de általában a különféle felnőttképzési tanfolyamokra is jellemző, hogy döntően az ismeret, a lexikális tudás átadására, annak megértetésére, és nagyon ideális esetben az átadott ismeretek alkalmazására koncentrálnak.

Ráadásul az alkalmazott pedagógiai módszertan, az ún. frontális oktatás is behatárolja mind a képzésszervező, mind a hallgatók lehetőségeit. Mindenki találkozott már ezzel a pedagógiai módszerrel: ilyenkor az oktató elmondja a szükségesnek tartott ismereteket, igyekszik megadni a megfelelő magyarázatokat, esetleg kapcsolódó feladatot is ad a teremben azonos időben tartózkodó hallgatóknak. Az így „leadott” tananyag tartalma azonos, mindenki ugyanabban az ütemben kell, hogy haladjon azok elsajátításával.

Miben más a NoBoVersum Zrt. új kooperatív, projekt alapú, molekuláris módszertana?

A következőkben ismertetett korszerű oktatási módszertan segítségével, amely mellett a NoBoVersum Zrt. messzemenőkig elköteleződött, a résztvevők által elért tanulási eredményt a „lexikális tudás, a megértés és az alkalmazás” szintjéről az „analízis, a szintézis, majd az alkotás” szintjére mélyíthetjük el. 

Ez egyrészt a résztvevők számára élvezetesebb tanulást eredményez, amely növeli a személyes motivációt. Másrészt támogatja a munkaerőpiac azon alapvető igényét is, hogy olyan munkavállalókat képezzünk, akik gyakorlati tudással, a megfelelő szociális és egyéb képességekkel és attitűddel rendelkeznek. 

A NoBoVersum Zrt. új kooperatív, projekt alapú, molekuláris módszertana alapján először azonosítjuk azokat a feladatokat, amelyeket a helyszíni ellenőrnek majd el kell látnia. Ilyen feladat például az auditok megtervezése, a gyártási folyamat minőségirányítási dokumentációjának értékelése, vagy az auditjelentés elkészítése. 

Ezeket a feladatokat átfordítjuk olyan gyakorlati projektekké, amiket aztán a tanfolyam résztvevőinek közösen kell megoldaniuk, végül prezentálniuk a szakértő mentorok felé. Fontos eleme a módszertannak a közös gondolkodás: a feladatokat a hallgatók egy csoportjának közösen, kooperatív módon kell megoldaniuk.

A projektfeladat megoldásához szükséges elméleti ismereteket pedig a tanulók önállóan, egy e-learning platformon keresztül elérhető digitális tanulási molekulák segítségével, a saját ritmusuk szerint sajátítják el. Ha a képzés résztvevője egy adott tananyagrészt már ismer, akkor egy rövid online teszt sikeres teljesítése után akár át is ugorhatja az adott tananyagot! Így mindenki azt tanulja meg, amire valóban szüksége van!

Miért érdemes minket választani?

A NoBoVersum Zrt. új oktatási módszertanának alaptételei:

Tanulj velünk te is!

Mit is jelent a kooperatív projektalapú, adaptív, molekuláris oktatás?

Videó lejátszása